7/4/09

CANVI CONCEPTUAL MiniPAC 2.1

(...) I un cop realitzades les MiniActivitats de la PAC1 i aquesta mateixa 2.1, aquí us insereixo el Mapa del Canvi Conceptual, i també el mapa Síntesi del meu Propi Canvi Conceptual, així com algunes Conclusions que n'he extret!

CANVI CONCEPTUAL:



SÍNTESI DEL MEU PROPI CANVI CONCEPTUAL:



Els éssers humans estem vius. I per tant, estem en constant interacció amb el Medi, i tot allò que el conforma. Som membres de la Societat. En aquesta interacció, Construïm una sèrie de Representacions Mentals, que són aquelles que ens permeten crear la Realitat. Però no pas una realitat qualsevol, sinó una realitat mental Pròpia, Personal i Única. Aquesta, serà diversificada segons cada persona, segons les seves pròpies Necessitats i Intencions. És en aquest punt en el qual es genera Coneixement, i es produeix una Educació a través d’aquests nous coneixements. Però cal destacar que no n’és una Educació que copia Coneixements, sinó que els Crea a partir de les pròpies Representacions mentals. Per això, amb aquest caire personal i característic de cada individu, en el qual es creen coneixements, el que hi succeeix s’anomena justificadament, APRENENTATGE SIGNIFICATIU.
Què és el que ens permet la Tecnologia? És utilitzada com a base i Suport dels Aprenentatges Significatius, que en són Coneixements. Per tant, totes aquelles Eines i aplicacions que ens ofereix la Tecnologia com a suport per a la creació d’aquests nous coneixements, se l’anomena TECNOLOGIA EDUCATIVA. I és, en definitiva, el que ha succeït en mi i en cadascun dels estudiants que participem a l’aula i a l’assignatura, durant la realització de totes les Miniactivitats. He pogut experimentar l’ús de les noves Tecnologies, i algunes de les eines aplicades a l’assignatura d’NTICE (Participació al Debat, ús de l’aplicació Cmap-Tools, argumentacions amb el Model de Toulmin, lectures...), les quals m’han permès contrastar els esquemes mentals que posseïa prèviament, amb aquells Esquemes mentals que s’han construt de nou en la meva ment, tot fent trontollar els anteriors. És a dir, que ara posseeixo noves representacions Mentals, i per tant s’ha produït Coneixement en mi, i l’Educació hi ha tingut presència amb la Tecnologia com a nexe, tot interaccionant amb d’altres membres socials (companys de l’aula, consultor...), i entre tots, i alhora cadascú el seu particular, hem pogut observar un Procés Cognitiu de relacions Conceptuals, que ens han permès un canvi Conceptual reflectit en les Noves Representacions Mentals.

En definitiva: La Tecnologia, m’ha servit com a suport per la Nova Comprenssió de Conceptes, i la Nova Creació de Marcs Conceptuals. S’ha Produït doncs, Canvi Conceptual.

CONCLUSIÓ

Reiterant la teoria explicada, els éssers humans interaccionem. I per tant generem coneixement constant, a través dels diferents escenaris amb els que topem. Trontollen els nostres esquemes, es produeix nou coneixement, representem d’una manera pròpia i personalitzada la Realitat, que la comprenem de manera individual. Adquirim nous Marcs Conceptuals, i una nova Comprenssió de Conceptes, la qual denominem CANVI CONCEPTUAL.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada