11/3/09

QÜESTIONARI D'AVALUACIÓ INICIAL

Heus aquí les meves "respostes ràpides" sobre qüestions de l'assignatura, abans d'endinsar-nos en els seus conceptes a fons....

Situa’t de 0 a 10 (0 gens d’acord 10 molt d’acord)

1) L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: __5____
2) Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: __7____
3) Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement : ____6____
4) La tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i actituds: ___5__
5) Les aules de la UOC són una comunitat d’aprenentatge: __6___
6) Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: __6___
7) La Tecnologia Educativa per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC: ____8___
8) Els debats a la UOC poden millorar moltíssim: ___8___
9) Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes: ___6_____
10) El canvi tecnològic determina el canvi social: ____10____

3 comentaris:

  1. Hola Anna, sóc la Laia Sala de la teva aula2 de Noves TE. M'agradaria comentar una cosa sobre el teu qüestionari d'avaluació inicial.
    1) Jo crec que enlloc d'un 5, hauria de ser un 10, ja que hauria de ser un dels objectius principals de la TE, oferir un bon ventall de tècniques per als docents.
    2)En aquesta, jo en el meu qüestionari d'avaluació inicial vaig posar un 5, però ara he rectificat i he posat entre un 8-9, ja que crec que els companys ajuden moltíssim en l'aprenentatge a la UOC, sobretot.
    3)Des del meu punt de vista crec que hauria de ser un 10, ja que els professionals de l'educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement, ja que sinó els alumnes poc podran fer un aprenentatge significatiu.
    4)En aquesta jo vaig posar un 0 (gens d'acord), ja que pel que jo entenc, la tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa no pot ser neutral en relació a prejudicis, valors i actituds. Si una persona no té accés a les noves tecnologies se l'està discriminant en aquest aspecte, a l'igual que si hi hagués una discriminació racial, social, econòmica, de poder,...
    5)Pel que fa a que les aules a la Uoc són una comunita d'aprenentatge jo crec que la puntuació adequada seria un 10 i no un 6, ja que a través dels companys, materials i consultors aprenem moltíssim. És molt diferent que una universitat no virtual.
    6)Pel que fa als debats, jo vaig puntuar amb un 5 a inici de curs, i ara amb el canvi d'opinió ho faria amb un 3-4, ja que si que hi dediques molt de temps però t'ajuden a aprendre moltíssim.
    7) La qüestió de que la Tecnologia Educativa per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC, jo vaig posar un 10 i tu un 8, no discrepem gaire.Un bon psicopedagog ha d'estar assebentat de les noves tecnologies per poder aplicar-les a les seves sessions amb els seus alumnes, ja que així els motivarà més.
    8)Pel que fa a que els debats a la UOC poden millorar moltíssim,jo vaig posar-hi un 8, igual que tú. Tot i que ara he canviat d'opinió i hi posaria un 3-4, ja que amb les pautes que se’ns han donat crec que ha quedat molt clar com havia d’estar organitzat un bon debat.
    9)En aquesta pregunta la meva puntuació va ser i continua sent d'un 10, ja que les TIC han de ser el motor dels aprenentatges, ja que és la manera de motivar els alumnes. Els nostres alumnes han nascut amb les TIC, no ens podem quedar enrrere, sinó que hem de mirar el present i adaptar-nos de cara al futur.
    10)El canvi tecnològic determina el canvi social, en aquesta tinc la mateixa puntuació que tú, tot i que m'agradaria que també el canvi social està determinant el canvi tecnològic, no és unilateral, ja que sinó estaríem pensant com els deterministes tecnològics i hem de pensar com la idea del seamless web (teixit sense costures).
    Fins aviat Anna

    ResponElimina
  2. hola anna: desprès de fer ja la major part d'aquesta assigantura, com valoraries la necessitat de transmetre continguts a través de les TIc. A l'inici posaves un 6, has canviat d'opinió, o continues pensant que les Tic són "prescindibles". Ho valoraries amb un 9 o 10 o continuaries posant el 6???

    ResponElimina
  3. Hola Anna sóc l' Elena, he estat mirant la valoració que vas fer respecte a la següent afirmació:
    Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal.
    La teva resposta va ser un 6. Personalment i setmanes després d'estar cursant aquesta assignatura, jo penso que els debats tenen un paper molt important, ja que permeten intercanviar punts de vista , experiències, et fan reflexionar... per tant la meva puntuació seria força més alta que la teva.

    ResponElimina